středa 14. prosince 2016

Zaměnitelné

Poslouchám „školení“ o tom, jak přistupovat ke klientům toho výborného domu, ke starým lidem, často postiženým Alzheimerem. Paní ředitelka skvělá, zkušeností a historek dosyta. Poslouchám a baví mě, jak by se většina jejích krátkých, výstižných vět, co se nám je snaží zabudovat do hlavy, dala vztáhnou i na chování ke středoškolákům, kdyby jen měl někdy někdo odvahu je v tom smyslu přednést. 1. Představte si sebe na místě klienta!!! 2. Snažte se najít racionální jádro v jeho jednání. 3. Nutné je řídit situaci, nikoli osobu!!! 4. I ten, kdo nereaguje, vnímá. 5. V každé situaci je třeba zachovat důstojnost klienta. 6. Přes veškerou vaši snahu se bude nemoc zhoršovat, s tím se musíte smířit (to jediné na školu nepasuje). A pak se za oboustranného veselí pokouším vysvětlit pětadevadesátileté paní, osm let nevidomé, co je to ten internet. „Představte si klávesnici psacího stroje propojenou s televizí,“ potím se. Středoškolákům bych asi horko těžko popisovala ten psací stroj. 

Žádné komentáře:

Okomentovat