čtvrtek 27. února 2014

Neustálá ALE

Potěšil mne dneska článek pana Feřteka o tom, že se urážení (nejen) náctiletých stává či stalo se společenskou normou. Mluví o generaci padesátníků (tedy generaci své), z níž si mnozí odmítají připustit, jak velká je jejich nevzdělanost v různých směrech, současné studenty a jejich (ne)znalosti však kritizují velmi rádi a rádi se nad ně vyvyšují.  Tedy ne že bych měla radost z nevědomosti padesátníků a nevědomosti generací starších i mladších, taky nesouhlasím úplně se vším v článku, jen mi pokaždé udělá radost, když tohle někdo řekne nahlas. Když poukáže na to, že ona střední generace, i když si to tak ráda myslívá, nějak extra vzdělaná není. (Je potřeba věta o tom, že výjimkou jsou?)

Co ale potěšilo ještě víc, byla většina komentářů pod textem. Málokdy je čtu, důvodu k tomu mám sebezáchovné, tady jsem ale neodolala a dobře tak: „Já si myslím,“ psala jedna paní, snad právě ve zmiňovaném věku, „že mlaďoši jsou lepší, moudřejší než my.  A i kdyby tomu tak nebylo, lépe se mi s tou představou žije.“ Přesně tak, lépe se mi žije.

Vypozorovala, možná spíš vyposlouchala jsem na gymplu, kolikrát řeknete pochvalnou větu o studentovi a někdo po ní dodá „Ano, ale… .“ Myšleno ano, jsou chytří, ale zároveň se jim nepovedlo tohle, neumí támhleto a po… to a ono. (A nečtou a ještě si o sobě moc myslí. J) Asi někdo potřebuje neustálá ALE ke šťastnějšího životu, já si však říkám, bez tolikerých „ale“ žilo by se lépe (čímž vůbec nemyslím, že by se o negativech mluvit vůbec nemělo.)


A fotka z chodníku před domem? Ne, nemyslím že ty hrající si děti rostou pro kriminál: 


Žádné komentáře:

Okomentovat