středa 12. února 2014

Maryl u Ellen




Pravidlo č. 1 zní, že chcete-li středoškolákům pustit nějaké video v angličtině a navíc toužíte po tom, aby je zaujalo, málokdy se vám to podaří něčím z učebnice (booooooring). Potřebujete něco, co sami sledují (nebo by sledovali, kdyby věděli, že to existuje) a zároveň neznají nazpaměť, alespoň ne všichni. Pravidlo č. 2 říká, že je to zatraceně těžké. Nikdy nemůžete usledovat to, co oni (impossible).  Pravidlo č. 3 radí: nechte si poradit v jedné třídě a nabídněte v jiné, budete vypadat děsně „in“ a šance na úspěch vzroste.

Řídila jsem se výše uvedenými radami, ostatně vždyť jsem si je sama zformulovala, a zase po čase objevila Ameriku. Tedy americké The Ellen Show. Znají zřejmě všichni kromě mne. Mám takové podezření – na sebe, ale pozoruju to i u jiných – že čím bych v češtině pohrdla, tomu se v angličtině směju a ještě si to omlouvám pedagogickými záměry. Ale ona ta Meryl Streep výborná je, ať už předvádí sexuálně neukojeného slona, nebo plní úkol „čti dopravní zpravodajství jako žena při porodu“.

Měla jsem tuhle desetiminutovou epizodku nakoukanou a vyhlídnutou a vtipně ji chtěla zařadit k tématu „zvěř“. (Podotýkám, že u hodně hodně pokročilých studentů.) Navíc byla z ledna, takže riziko, že ji všichni viděli dvanáckrát zmenšeno na minimum. Ovšem pak …pak jsem jí nemohla přijít na jméno! Internet spuštěn, hodlám vyhledávat…a v hlavě mi běží jen, že je to herečka, její jméno začíná na M (to taky hned studentům sděluji), v jakých hrála filmech v tu chvíli netuším. Zachránilo mě, že jsem si vzpomněla na její oscarovou nominaci, ostatně o ní v nahrávce mluví, s touhle nápovědou to už dali a pak je to fakticky bavilo. Nečekejte umělecky či intelektuálně vrcholný výkon, na chvilku prokrastinace myslím ale poslouží výborně.

Na závěr „trailer“ k onomu filmu, za nějž je nominována – August, Osage County. Podle hry Thomase Lettse, u nás se hrála třeba ve Stavovském jako Srpen v zemi indiánů. Těším se, až se dostanu i k němu.  




Žádné komentáře:

Okomentovat