pátek 27. prosince 2013

Vánoce po britsku

Ne, nedávali jsme si dárky až ve středu ráno, ani nezapalovali vánoční „pudink“. Jen jediným projevem, který jsem si pustila, byl ten královnin. Nebyl (taky J) nijak světoborný, zato milý. A na doporučení spolužáka z anglistiky přála jsem si od Ježíška sebrané dopisy královny matky. Tatínek mi je opravdu daroval, i když jsem se později dozvěděla, že to nebyl úkol z nejlehčích – v SMSce do Londýna jsem mu na začátku prosince přesný název knihy nenapsala.

 
Můj tatínek ale není žádný troškař! Ke knize přibalil i recept na Queen Mother coctail: 1 part gin, 2 parts Dubonnet, orange or lemon twist to garnish (optional). A dodal i ingredience! (Prý by byl dokonalým knihkupcem, komentoval to onen kamarád.)

Kniha i drink jsou výborné. Krátké dopisy členům rodiny, přátelům, politikům. Také úryvky z deníku a vysvětlivky ke jménům a událostem. Vtipné, především vtipné, ale také dojemné, laskavé, chytré!, zajímavé, nádherná angličtina. Ta dáma uměla psát. A pít J. „Rarely went a day without having at least one of these (ie. coctails) and getting the mix right was crucial,“ vzpomíná služebnictvo. Dožila se 101 let.

Žádné komentáře:

Okomentovat