pátek 6. září 2013

Přenosy z Londýna a anglický venkov


„Chtěli byste strávit víkend na anglickém venkově?“ zněl dotaz z Britské rady (na FB). Napsala jsem, že chtěli a moc a jestli nás zvou … a nic! Tenhle způsob zjišťování názorů zdá se mi … Tak alespoň pár vzpomínek na léto.

 

 

 
 
A ke vzpomínkám lákadlo. Na podzim z Anglie několik skvělých (snad) přenosů činoherních představení (v Aeru tuším, možná i jinde). Nejdřív 12. září ze záznamu Audience, nikoliv Havlova, ale Morganova. Viděla jsem ji před létem, klidně bych šla znovu. Helen Mirren znovu jako ve filmu, znovu královna (nějak se těžko vyrovnávám s tím, když na plátně někdo hraje osobnost, kterou jsem zažila zaživa, znám ji z dokumentů a tak, ale ona je prostě výborná – i jedna Anglička mi vyprávěla, jak měla při sledování Královny pocit, že sleduje královnu :)). Tentokrát průřez mnoha desetiletími, po která v úterý (někdy i ve středu) přijímala ministerské předsedy. Co ona si s nimi tak mohla říkat? To nikdo neví, můžeme si domýšlet. Vtipné, dobré, anglické. Helen Mirren fantastická, pro mě hlavně ve svých proměnách – setkání nejsou řazena chronologicky, ona tedy skáče ze setkání s Thatcherovou hned k Churchillovi, hned ke Cameronovi. Mění oblečení, ale hlavně gesta, řeč, chůzi!  
 
Pak 26. září Othello. Prostředí současné armády. Trailer láká.
 
 
A 17. října Macbeth. Záznam představení z Manchesteru, spolurežíroval a hlavní roli hraje Kenneth Branagh.


Píšu si a těším se!

Žádné komentáře:

Okomentovat