středa 10. července 2013

Posekáno v Braníku


Jaká okurková, prosím vás, děje se toho spoustu, a to vůbec nemám na mysli politiku. Andy Murray konečně vyhrál a v pražské zoo se narodila žirafí holka Amálie. Kreuziger jede parádně a Šrámkova Sobotka stojí za prožití, vůbec to není jen festival poezie a vůbec ne jen pro plus minus dvacetileté, jak jsem si vždycky myslela. To jen tak mimochodem. A já jsem se snad konečně přesvědčila, že tenhle blog mám pro sebe, když jiné pokusy zaznamenávat selhávají, a že ne a ne a nebudu líná sem psát, byť by to bylo zajímavé pramálo.

            Baví mě a lákají pražské čtvrti, kde se něco děje. Kde jde zažít město jinak i v době, kdy tenhle pouliční festival neprobíhá. Braník třeba. V Bráníku, tam se vám toho děje, to je taková vesnice (v tom nejlepším možném významu) uprostřed Prahy, tam se snad každý zná s každým. Dlouho jsem z protějšího kopce záviděla a když začala vznikat komunitní zahrada, už jsem to nevydržela a přidala se. Pár lidí vydyndalo na zastupitelstvo zanedbaný kout. Dyndání to bylo náročné a možná mu ještě není konec. Zatím se zastupitelé tváří, jak můžeme být neskonale vděčni, že si smíme tenhle džungloidní prostor, zázemí feťáků, zvelebit a ještě jim za to platit. A to se ještě snažili zabránit tomu, aby mezi záhony mohl existovat i kompost.
            Pravda, letos nám toho tu už asi moc nevyroste, s trochou štěstí nějaké ty saláty a něco bylinek. Ale co! Posekáno, prosekáno, vyčištěno, shrabáno… (A časem doufám, že i promítáno bude.) Suchá tráva voní a pod zahradou se ozývá kohout. Fakt vesnice. A za pět minut jste na tramvaji.

Žádné komentáře:

Okomentovat