čtvrtek 3. ledna 2013

Kainar - Kainar


Dějí se věci zázračné se začátkem nového roku. Sotva by mne kdy napadlo, že jakmile vyslovím předsevzetí, budu ho mít 2. ledna splněné? Dala-li bych si jindy vůbec nějaké, pak už bych o něm druhého určitě nevěděla. Ale uvolnily se lístky na Kabaret Kainar - Kainar do Dlouhé včera dopoledne, zpráva se dostala do světa (pak že jsou ty sociální sítě k ničemu) a já ho večer viděla! No tak dobře no, byla to jen část předsevzetí, jen jeden „podbod“, ale kdybych na sebe měla být takhle přísná, to budu permanentně v depresi L.
Jako každý jejich kabaret, dobré až výborné. Vybrali básně a texty k písním, proložili ukázkami z Ubu se vrací. Mám pocit, že té hře jsem ještě nějak nedorostla asi J, ale ty úryvky tam měly být, to ano, už pro kontrast. Autoři nemají ambici poskytnout celý obraz básníka, hudebníka, malíře… žádné prorežimní texty, ani jejich zesměšňování. Jen poezie všedního dne, optimismu pomálu, ale hloubka. A jazz! V Dlouhé jsou vynikající hudebníci - to se dobře ví - a taky mnozí původem loutkáři, čehož využili a krásně to do sebe zapadá. Celý kabaret je situován do prostředí bufetu, od pana Hanuše můžete si i během představení objednat sklenku vína či chlebíček, včerejší publikum bylo ale nějaké stydlivé. Dvě věci chci ještě říct: připadá mi dobře, že některé hvězdy v této inscenaci nevystupují (třeba Vondráček, Zimová, Táborský…), mohou tak více vyniknout jiní; a mám ráda, jak v tomhle divadle dělají tištěné programy k inscenacím, člověk se z nich něco dozví. Dozvěděla jsem se vlastně už přímo z pódia. Přiznávám, netušila jsem, že Koleda vsetínská - Redlem proslavená - je Kainarův text. Poslední připomenutí Vánoc, když se dějí ty zázraky:

 

Po pravdě řečeno, nejsem si jistá, že jsem si problém se sháněním lístků nějak zásadně včera vyřešila. Jednak to budu chtít vidět znovu, jednak mnohé pozvat či obdarovat. Napodruhé to ale asi už tak snadno nepůjde. I když … co když.

A ty další věci… příště J.

2 komentáře:

  1. No teeedy! to má někdo štěstí!! Já se těším!! jdu za 2týdny :-)
    Krále UBU jsem si preventivně zapůjčila v knihovně jako audioknihu, ale nějak to ne a ne pobrat :-(( Dám si ještě 2pokusy :-))

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, když ona ta hra (Jarryho i Kainarova variace) je programově hnusná (aby mohli "kritizovat různé hnusy", navíc absurdní - a jeden aby se s tím popral:)). Ale mě v kouscích vlastně docela baví, jen jako celek ji nechávám ... na někdy. ... Jestli mi něco v kabaretu trošinku vadilo, tak to byl jeden jiný moment, ale nechci dopředu ovlivňovat. ... Užijte si to!

    OdpovědětVymazat