pondělí 12. listopadu 2012

Husa nemartinská, čistě vánoční


Na sv. Martina porodila moje sestra Barunku. Co měli ten den k obědu její dva starší sourozenci se pídit nebudu, tuším však, že husa to nebyla. Možná by si ale dali. Když jsem je onehdá měla hlídat a v plánu byl i společný oběd, ptala se jich maminka, co by si tak ode mne představovali. „Husu na zelenině“, pojal překvapivý nápad čtyřletý, dvouletá se přidala a za hurónského smíchu pak přání na požádání mnohokrát opakovali k značnému pobavení dospělých. Husu nikdy nejedli, alespoň o tom nikdo neví (kdo ví, odkud vzali inspiraci), a ode mne se jí zase nedočkali L. Přesto jsem si za těstoviny s masem (navíc ségrou předpřipravené) vysloužila Jonášovo „Musím tě přede všemi pochválit“. Tu větu odposlouchal od svého tatínka a je nejčastěji směřována k němu či Kláře. On ji však používá k odbornému zhodnocení obědů od babiček, které jsou pak na vrcholu blaha. Já byla pochopitelně taky, byť se spojení „přede všemi“ v tu chvíli týkalo jen jeho minisestry.
Nicméně touha dětí po huse zůstala v mé paměti. Navíc jsem tušila, kde hledat. Na Fléru. Já vím, já vím, taky mne dojímá, že si děti dokáží nekonečně dlouho hrát s obyčejnými dřevěnými kostičkami, které se tu stanou stavebními kameny pro pohádkové hrady, tu skončí v cedníku jak imaginární těstoviny. Dobře vím, leč neodolala jsem a husu objednala. Tím spíš, že je na sucháče a dá se tedy rozebrat na stehýnka.
 
Ještě že mne autorka upozornila, že ta původně objednaná má rozměry skutečného pokrmu a z trouby v dětské kuchyňce by při pečení vyčuhovala. Slevila jsem tedy z centimetrů, zaslala tvůrkyni centimetrové údaje o výšce, šířce i hloubce trouby a přiobjednala ještě svíčkovou, těstoviny s rajskou a koprovku. I kdyby čas byl, takhle hezky bych to nikdy neušila. S velikostí drůbeže klesla i cena, takže jak pravila prodávající, „tu koprovku už máte v ceně té husy“.
             

Sama se těším, až dobrůtky dorazí. A až Barča povyroste, opustí jen mléčnou stravu a udrží se na svých u kuchyňky, objednám jí ještě koláčky.

Zdroj obrázků tady :): http://www.fler.cz/jolanak

Žádné komentáře:

Okomentovat